Food-interventie

Raken met smaken:

Nieuwe voedselconcepten in de Achterhoek

Er zijn weinig regio’s in Nederland waar de voedselbranche zo divers floreert als in de Achterhoek. Van wijnboeren tot pluktuinen, van ambachtelijke imkerijen tot een Food Truck Festival, er is ongelooflijk veel lekkers, moois en vooruitstrevends te vinden. KUNSTwerkt gaf Katja Gruijters, food designer van het eerste uur, de opdracht op onderzoek uit te gaan naar de producten die de regio voortbrengt en de expertise die daarachter schuilgaat. Waar zitten mogelijkheden op het gebied van duurzaamheid en vernieuwing? En waar liggen de kansen om ondernemers, bedrijven en consumenten via die voedselbranche met elkaar te verbinden?

Op basis van het onderzoek vindt er in iedere gemeente in de periode 2018-2020 tenminste één food-interventie plaats, waarbij zoveel mogelijk verschillende partners worden betrokken.  Experimenten die een beweging op gang helpen op het gebied van bewustwording en innovatie. Kortom: de Achterhoek voorop in een veelzijdige, smaakvolle en kundige voedselbranche.